loading...
امام زمان علیه السلام
جواد عصمتی بازدید : 307 پنجشنبه 26 فروردین 1395 نظرات (0)

 

این روزها در شبکه های مجازی انبوهی از پیام های دروغ یا مخلوط به دروغ یا اصلا اقوا کننده دیده می شود که هدف خاصی را دنبال می کنند لذا می خواهم چند کلمه ای بنویسم و درد دلی تازه کنم  و البته درد دلم را بر روی صفحه کلید تخلیه کنم !!!!

 

 

 

دردهایم از انجای شروع می شود که دشمن با تمام امکاناتش می خواهد خودش را تطهیر کرده و بگوید من منصف و حق به جانب نیستم بلکه هدفم فقط اطلاع رسانی دلسوزانه است .

 

بله درست حدس زدید سرمایه دشمنان فرهنگ و نژاد و روحیه ما حالا درخانه هر یک  ایرانی هست و روز و شب هم برنامه های شیک و زیبا و در عین حال سازماندهی شده و دقیق از جهت محتوایی پخش می کند عده ای از همین سرمایه های دشمن خانواده را و عده ای دیگر تاریخ و تمدن و عده ای دیگر هم جوانان را هدف گرفته اند از سریال های پانصد قسمتی گرفته تا دروغ های که به شاه نسبت می دهند و تاریخ نچندان دور را در نگاه جوان انقلاب ندیده تغییر می دهند .غصه من و امثال من که خود را با پشتوانه دین و مذهب انقلابی می دانیم این نیست بلکه بازی خوردن از کسی که در دشمنیش شکی نیست شده درد دل ما .

 

امان از کسانی که به صدای کسانی اعتماد میکنند که قبلا چشمانشان را کور کرده . واقعا عجیب است که شبکه های که زمانی در رادیو رمز کودتا را اعلام کردند و خیلی بعد تر از کسانی حمایت کردرند که بر علیه دمکراسی در خیابان سطل زباله اتش میزدند حالا شده اند دل سوزی مهربان تر از مادر .

 

شبکه های که عموما با پول های سرسخت ترین دشمنان اسلام اداره میشوند اخر مورد اعتماد می شوند . من مانده ام این کسانی که سنگ وطن و ایران را انچنان به سینه می زنند که بیا و ببین چرا گوششان را سپرده اند به کسانی که در غرب زندگی می کنند اخر شما اگر ملی گرا باشید که نباید با های انها هوی بگویید چرا ادعای وطن پرستیتان گوش فلک را کر کرده ولی مسولین وطن را که در مقابل قاتلین دانشمندان هسته ای و جوانان بیگناه ایستاده اند خاین و عرب پرست و تازی می نامید. مگر ملی گرا نباید جانش را برای وطن بدهد پس این تحریم ها را چرا بر سر مسولین می کوبید و غرب را با ظاهر فریبنده اش بالا می برید ...

 سلطنت طلب ها هم خودشان را عروس تمام دشمنان ایران کرده اند و در میدان جنگ انچنان با دروغ های دلبرانه هوش از سر جوانان ما می برند که گویا از انقلاب مردم و رای اری یا نه و شکنجه های ساواک و کشتار مردم در مشهد و تهران و تبریز هزار سال گذشته . این ها شاه را بزک می کنند و لباس صلح و پیشرفت و تمدن می پوشانندش در حالی که اگر به خاطرات اسد الله علم مراجعه شود در زیر ان بزک فریبنده چیز دیگری نمایان می شود که جوانان را می ترساند ..

 

 

اینها را گفتم تا عده ای که شاه مخلوع را می پرستند و او را خدا رحمتی می گویند کمی متوجه تناض گویی خود شده و سنگ شاه را به فرق سر خود نزنند چرا که دشمن خیری ندارد و انچه که  کشوری را پیشرفته کرده مردمش بوده اند نه کسانی دیگر .

 

جواد عصمتی 95/1/27

جواد عصمتی بازدید : 334 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

خلاصه : در این مقاله با تاثیرهای منفی نوشابه بر قسمتهای مختلف بدن آشنا خواهید شد.
متن کل خبر : امـروزه مصرف نوشابه های گازدار بطور فزاینده در میان مـردم دنیا بخصوص ایرانیان که رکورددار مصرف این ماده هستند رایج گردیده است. اما آیـا مـصـرف کنـنـدگان از مـضرات این نوشابه های رنگارنگ با خبرند؟ 
پــژوهشگران مضرات مصرف نوشابه های گازدار را چـنـیـن میشمارند: 
1- پـوسیدگی دندانها: تمام نوشابه های گازدار خاصیت اســیدی داشته و سبب فرسایش مینای دندانها میگردند.

همچنین میزان قند بالای این گـونه مـحــصولات پوسیدگیدندانها را تسریع میکنند. 
2- چاقی: نوشابه های گازدار عمدتا از آب تصفیه شده، افزودنیهای مصنوعی و شکر تصفیه شده تهیه میگردند. بنابراین فاقد هرگونه ارزش تغذیه ای بوده و تنها به خاطر میزان قند بالایشان دارای کالری زیادی میباشند که سبب چاقی در فرد مصرف کننده میگردند. در نوشابه های رژیمی نیز جای شکر معمولی از آسپارتام استفاده میکنند که در ضمن آنکه یک ماده اشتها آور میباشد برای سلامتی نیز مضر بوده و مصـرف آن میگرن، سرگیجه و کاهش توان حافظه را بدنبال دارد. 
3- سوء تغذیه: افرادی که به مصرف نوشابه های گازدار اعتیاد دارند و از طرفی که این محصولات موجب کاهش اشتهامیگردند بنابراین فرد معتاد تنها به مصرف نوشابه های گازدار روی آورده و دچار سوء تغذیه میگردند.هنگامی که شما در بطری یک نوشابه گازدار را میگشایید بلافاصله حبابها و گازهای موجود در آن به بیرون جهیده وظاهر میگردند.گاز اینگونه محصولات بسبب وجود اسید فسفریک و دی اکسید کربن در ترکیباتشان میباشد که سبب اسیدی گشتن اینگونه محصولات نیز میگردند.PH نوشابه های گازدار بین 2.5 تا 3.5 میباشد که موجب پدید آمدن محیطی اسیدی درمعده میگردند. در کل مسیر سیستم گوارش تنها معده قادر به مقاومت در برابر چنین محیط اسیدی میباشد. اما در دیگر اعضای سیستم گوارش بدن مانند دهان، گلو و مری در پی مصرف نوشابه های گازدار محیط اسیدی ناهنجاری ایجاد میگردد. چراکه مخاط دهان، گلو و مری بسیار در برابر اسید حساس و آسیب پذیر میباشند. اسید فسفریک موجود در این نوشابه ها نیز با رقابت با اسید هیدروکلریک معده عملکرد صحیح معده را تحت تاثیر قرار میدهد. هنگامی که معدهناکارآمد میگردد غذای مصرفی گوارش نیافته باقی مانده و سبب سوء هاضمه و نفخ میگردد. افرادی که از زخم معده و 
سوزش سر سینه رنج میبرند باید از مصرف نوشابه های گازدار جدا خودداری کنند. 
4- تاثیر بروی کلیه ها: هنگامی که میزان اسید فسفریک خون افزایش می یابد کلیه ها قادر بدفع سریع آن نمیباشند بنابراین فشار مضاعفی بروی کلیه ها تحمیل میگردد. مصرف نوشابه های گازدار سبب میگردد تا کلسیم از استخوانها برداشته شده و درون خون جریان یابد این امر موجب رسوب کلسیم اضافی در کلیه ها گردیده که در نهایت منجر بهسنگ کلیه میگردد. 
5- تاثیر بروی پوست: خون اسیدی بروی عملکرد گلوتایتون تاثیر میگذراد. گلوتایتون یک آنزیم با خاصیت آنتی اکسیدانی میباشد. علاوه بر آن نوشابه های گازدار فاقد هرگونه مواد معدنی و ویتامین میباشند. افرادی که نوشابه مصرف میکنند معمولا مصرف آب میوه، شیر و حتی آب را کاهش میدهند و بدن خود را از ویتامینها و مواد معدنی که برای سلامتی پوست ضروری میباشند محروم میسازند. بنابراین پوستشان بیشتر دچار چین و چروک میگردد. 
6- تاثیر بروی استخوانها: اسید فسفریک موجود در نوشابه های گازدار ماده ای بسیار سمی میباشد. در صنعت از اسید فسفریک بعنوان سختی گیر آب استفاده میگردد. به این طریق که اسید فسفریک سبب زدودن کلسیم و منیزیوم از آب سخت میگردد. اسید فسفریک در بدن نیز دارای عملکرد مشابهی میباشد. یعنی یون کلسیم را از استخوانها بر داشته و پوکی استخوانها را سبب میگردد. 
7- تاثیر کافئین: به نوشابه های گازدار عمدا کافئین افزوده میگردد تا ایجاد اعتیاد و وابستگی در مصرف کنندگان خود کنند. کافئین موجود در نوشابه های گازدار با سرعت بیشتری نسبت به دیگر نوشیدنیهای حاوی کافئین مانند قهوه و چای جذب بدن میگردد. کافئین سبب برهم خوردن نظم خواب گردیده، علایم پیش از قاعدگی را تشدید کرده و سبب کم آبی در بدن میگردد. 
به خاطر داشته باشید که بیماریها یک شبه پدیدار نمیگردند بلکه در طی سالها بر اثر پیروی از رژیمهای غذایی نامناسب ایجاد میگردند.بنابراین مصرف نوشابه های گازدار را به حداقل ممکن رسانده و در عوض به نوشیدن آب وآب میوه های طبیعی روی آورید. هرگاه هم که هوس مصرف نوشابه های گازدار را کردید حتما از نی استفاده کنید تا از تماس مستقیم نوشابه با دندانها خودداری کرده باشید.

 

 


 

 

دانلود با لینک مستقیم

 

جواد عصمتی بازدید : 322 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (1)

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي گروه تحقيقاتي IG كه يك گروه تحليل آماري در مركز نيويورك است، يافته‌هاي محققان اين گروه نشان مي‌دهد كه نسل جديد جوانان دختر نيويوركي برخلاف نسل‌هاي قبلي علاقه‌ چنداني به خودنمايي و پوشيدن لباس‌هاي بدن نما ندارند. 
ملسيا لاويجن از محققان اين گروه در توضيح اين تحليل‌هاي آماري گروه خود مي‌افزايد: از نظر ما آمارهاي دريافتي از نسل جوان ما دختران نيويورك حاكي از آن است كه مردم به پوشيدگي بيشتر روي آورده‌اند
او مي‌افزايد: علت اصلي اين امر از نظر من نگاه ساده انگارانه و بي‌بند و باري است كه در چند سال اخير با شعار همه چيز مي‌گذرد رايج شده بود و اكنون در عكس‌العمل به آن موج بي‌بند و باري گرايش به پوشيدگي بيشتر در ميان دختران جوان و نوجوان اوج مي‌گيريد. 
لاويجن معتقد است كه پس از چندين سال از اوج فرهنگ خودنمايي و لباس‌هاي كوتاه و بدن نمايي كه افراد را در كمترين ميزان پوشش قرار مي‌داد، اكنون مردم به دنبال چيز متفاوتي هستند؛ چيزي كه ديگر آن قدر بدن نمايانه نباشد. 
محققان اين گروه دليل ديگر اين روي آوردن دختران جوان را تمايل آن‌ها به داشتن كنترل خويش و راحت بودن از آزار ديگران مي‌دانند و اضافه مي‌كنند: به طور كلي گرايش به مذهب، رفتن به كليسا و مقابله در برابر فرهنگ عمومي بي‌بند و باري علامت آن است كه نسل جوان قصد دارد كه خودش بر خود كنترل بهتري داشته باشد.

جواد عصمتی بازدید : 386 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)
ال مانیتور طی گزارشی از اقتصاد لوازم آرایشی در ایران با اشاره به توجه غیرعادی زنان ایرانی به آرایش خود اعلام کرد زنان ایرانی مقام هفتم در مصرف لوازم آرایشی را در جهان دارند و یک سوم مصرف خاورمیانه مربوط به ایران است.

به گزارش تسنیم، پایگاه اینترنتی ال مانیتور طی گزارشی نوشت: اعتماد به نفس، موفقیت در مصاحبه های شغلی، تداوم زندگی مشترک، یافتن شوهر، اینها از جمله پاسخ های مشترکی است که زنان ایرانی حدود ۱۴ سال به بالا به سوالی در مورد علت استفاده از لوازم آرایشی در خارج از منزل می دهند

مهتاب، خانه دار، می گوید، هرگز بدون آرایش خانه را ترک نمی کند و همسرش برخی اوقات او را به دلیل اینکه برای رفتن به نانوایی در ساعت ۶.۳۰ صبح آرایش می کند، مسخره می کند. مهتاب می گوید: «من بدون آرایش به راحتی نمی توانم رانندگی کنم. مثل رانندگی کردن بدون عینک می ماند. اهمیتی ندارد که کسی به من توجه می کند یا نه، من همیشه باید از خط چشم و رژ لب قرمز رنگم استفاده کنم.»

وی تنها زن ایرانی نیست که چنین عادتی دارد. صنعت لوازم آرایشی در ایران صنعتی بزرگ است و تقاضا برای محصولات آرایشی با شتابی سریع رو به افزایش است، به طوری که ایران را به مقصد اصلی محصولات آرایشی تقلبی تبدیل کرده است.

این گزارش افزود: نتایج تحقیقات اخیر در مورد استفاده از لوازم آرایشی در استان اصفهان نشان می دهد، ۳۱.۷ درصد دختران بین ۱۵ تا ۱۹ سال از مدل های ارائه شده توسط شبکه های تلویزیونی خارجی پخش شده از ماهواره تبعیت می کنند. این رقم مطمئنا در پایتخت بالاتر است. ایران پس از عربستان، بزرگترین مصرف کننده لوازم آرایشی در منطقه است و مقام هفتم را نیز در بین همه کشورهای جهان داراست.
لوازم ارایش

در حالی که هیچ آمار رسمی ای در مورد درصد استفاده از لوازم آرایشی در کشور وجود ندارد، برخی آمارهای غیررسمی حاکی است، زنان ایرانی بزرگترین مصرف کنندگان لوازم آرایشی تقلبی هستند. این محصولات با نام برندهای معروف آمریکایی و اروپایی عرضه می شوند، اما در چین و کشورهای دیگر تولید می شوند.

بر اساس آمارهای رسمی، تقریبا ۸۰ تا ۹۰ درصد کل محصولات آرایشی وارداتی به ایران تقلبی هستند که در کشورهایی همچون تایلند، چین یا ترکیه تولید شده اند و با برندهای ساختگی عمدتا از مرزهای غربی و جنوبی وارد کشور می شوند.

فریبا، متخصص بیماری های پوستی می گوید، از بیمارانش خواسته است تا از لوازم آرایشی با برندهای خارجی دوری کنند، زیرا محصولات آرایشی ای که در ایران تولید می شوند، مناسب استفاده هستند و اکثرشان دارای کیفیت قابل قبول و تاریخ انقضای مشخصی می باشند. وی می گوید، «اکثر زنانی که به صورت منظم به من مراجعه می کنند و می خواهند وضعیت پوستشان را بهبود ببخشند می گویند ترجیح می دهند پول بیشتری برای خرید محصولات خارجی بپردازند، زیرا آنها بیشتر از محصولات ایرانی، به محصولات خارجی اعتماد دارند.»

وی معتقد است، بخشی از این مشکل به دلیل جذابیت محصولات خارجی است هرچند این محصولات از طریق کشورهای همسایه به ایران قاچاق می شوند و عموما در غرب تولید نمی شوند. از آنجایی که دولت هزینه های آرایشی خانواده های ایرانی را محاسبه نمی کند، برآوردها در زمینه هزینه خرید لوزام آرایشی از چند تحقیق معدود انجام شده در خصوص این موضوع به دست می آید. تحلیلگران بازار ایران نتیجه گرفته اند که ارزش کل بازار محصولات آرایشی ایران در طی یک سال حدود ۲ میلیارد دلار است و زنان و دختران ایرانی بین ۱۵ تا ۴۵ سال حدود یک سوم کل لوازم آرایشی منطقه خاورمیانه را مصرف می کنند.

روند رو به افزایش استفاده از لوازم آرایشی، حتی به خانواده های محافظه کار و سنتی نیز رسوخ کرده است. مردان سنتی ایرانی دوست ندارند زنان، دختران و خواهرانشان با آرایش غلیظ در مجامع عمومی ظاهر شوند. اما این روزها این حساسیت ها مثل گذشته شایع نیست.

مریم، پرستاری که در یکی از بیمارستان های لوکس تهران کار می کند می گوید، با وجود اینکه مدتهاست طلاق گرفته و تنها زندگی می کند، هر موقع که او زمان طولانی ای را جلوی آینه صرف آرایش می کند، پدرش سرزنشش می کند.

مریم می گوید، آنچه مرا واقعا آزار می دهد، رفتاری است که همسران برخی از بیماران، به خصوص اگر بیماران مرد جوانتر باشند، انجام می دهند. حتی گرفتن فشار بیمار یا لبخند زدن یا گفت و گویی کوتاه در حین کار، همسرانشان را عصبانی می کند. من همکارانی دارم که زیبا هستند، اما آرایش نمی کنند. رفتارهای آنها تا این حد برای مراجعه کنندگان حساسیت برانگیز نیست.
 
 
جواد عصمتی بازدید : 276 جمعه 27 آذر 1394 نظرات (1)

 

بدین وسیله فوت جانسوز پدربزرگ عزیزم مرحوم مغفور شادروان حاج کربلایی جمشید باتر را به تمام فرزندان مخصوصا مادر عزیزم و دیگر وابستگان ایشان  تسلیت عرض می کنم باشد که خداوند ایشان را غریق رحمت کند .

با تمام وجود اطمینان دارم که جای ایشان در سرای باقی در جایگاه صالحان می باشد

چرا که خود شاهد بودم که ایشان در لحظه لحظه زندگی در حال ذکر و یاد خدا و مراقبت 

از دین خود در امورات مختلف بود .

 

 جهت شادی روح ایشان بخوانیم الفاتحه و الاخلاص مع الصلوات .

جواد عصمتی بازدید : 354 یکشنبه 22 آذر 1394 نظرات (1)

 در ادامه این پست زندگینامه مولی یکتا پرستان و دوستار مظلومان و مظهر عدالت امام علی علیه السلام را می خوانید که شامل بخش های زیر می باشد .

 

1=ولادت و خاندان

 

2=تربیت و پرورش در دامان رسول خدا

 

3=امام علی علیه السلام در دوران بعثت

 

4=امامت و ولایت ایشان در غدیر

 

5=انتخاب به خلافت

 

6=شهادت امام علی علیه السلام

 

7=امام علی از نگاه دانشمندان غیر مسلمان

 

جواد عصمتی بازدید : 260 شنبه 21 آذر 1394 نظرات (1)

باور کنید امام زمان دلش برای شما تنگ می‌شود

امام_رضا دلش برای شما تنگ می‌شود

در و دیوار حرمش برای صدای شما که می‌گویید «السّلام علیک یا علی‌بن موسی الرضا»

 گریه می‌کنند

اگر کسی باور کرد!

می‌دانید اگر من و شما باور کنیم امام زمان به ما علاقه دارد سیراب می‌شویم؟

لبریز می‌شویم! سرشار می‌شویم! سرمست می‌شویم!

خلاءهای وجودی‌مان پر می‌شود!

می‌دانید بهترین آدم‌هایی که در راه امام زمان تکّه‌تکّه می‌شوند، روز قیامت

 شرمندۀ محبّت آقا امام زمان هستند

و می‌گویند: آقا! یک ذرّه از محبّت تو را،

 یک ذرّه از جگرهایی  را که در تو سوخت به‌خاطر من،

 نتوانستم جبران کنم

می‌دانید همۀ عزاداران اباعبدالله الحسین روز قیامت شرمندۀ امام_حسین هستند؟

نگاه می‌کنند می‌بینند بیشتر از اینها که برای امام حسین سوختند

امام حسین برایشان سوخته.

آن عارف گفته بود که اگر گناهکارها بدانند امام زمان چقدر دوست‌شان دارد از دنیا می‌روند،

 از شدّت اهمیّت این موضوع

ولی خب الحمدلله گناهکارها که متوجّه نمی‌شوند که

بهش می‌گویی امام_زمان تو را دوست دارد.

 می‌گوید آقا! برای چی؟

امام زمان را با خودش مقایسه می‌کند

می‌گوید من به چه درد امام زمان می‌خورم؟

فکر کرده امام زمان مثل خودش که فقط به کسانی که به دردش می‌خورند، علاقه دارد

خب امام نیست که بداند دل_امام چگونه است

به این آیه از  سورۀ توبه نگاه کنید

این وصف حال پیامبر و همۀ امامان ماست.

 «لَقَدْ جَاءکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُوفٌ رَّحِیمٌ»

یک پیامبری برای‌تان فرستادم که حریص شماست،

 هر چه برای شما سخت باشد، برای او هم دشوار خواهد بود.

جواد عصمتی بازدید : 490 جمعه 20 آذر 1394 نظرات (0)

 

 رقیه که بود

اصل وجود دختری چهار ساله برای امام حسین (علیه السلام) در منابع شیعی آمده است، اما در بعضی منابع در این باره اختلاف وجود دارد. 
در کتاب کامل بهایی نوشته علاءالدین طبری (قرن ششم هجری) قصه دختری چهار ساله که در ماجرای اسارت در خرابه شام در کنار سر بریده پدر به شهادت رسیده، آمده است، اما در مورد نام او که آیا رقیه بوده یا فاطمه صغری و … اختلاف است. 
همچنین سید بن طاووس در کتاب «لهوف» خود می‌نویسد: «شب عاشورا که حضرت سیدالشهداء (علیه ‏السلام) اشعاری در بی‌وفایی دنیا می‏خواند، حضرت زینب (س) سخنان ایشان را شنید و گریست. امام (علیه‏ السلام) او را به صبر دعوت کرد و فرمود: «خواهرم ام کلثوم و تو ای زینب! تو ای رقیه و فاطمه و رباب! سخنم را در نظر دارید [و به یاد داشته باشید] هنگامی که من کشته شدم، برای من گریبان چاک نزنید و صورت نخراشید و سخنی ناروا مگویید و خویشتن‌دار باشید.»

 

مادر حضرت رقیه

براساس نوشته‌های بعضی کتاب‌های تاریخی، نام مادر حضرت رقیه (علیها سلام)، امّ اسحاق است که پیش‌تر همسر امام حسن مجتبی (علیه السلام) بوده و پس از شهادت ایشان، به وصیت امام حسن (علیه السلام) به عقد امام حسین (علیه السلام) درآمده است. مادر حضرت رقیه (علیهاالسلام) از بانوان بزرگ و با فضیلت اسلام به شمار می‌آید. بنا به گفته شیخ مفید در کتاب الارشاد، کنیه ایشان بنت طلحه است. 
نام مادر حضرت رقیه (علیها سلام) در بعضی کتاب‌ها، ام جعفر قضاعیّه آمده است، ولی دلیل محکمی در این باره در دست نیست. هم چنین نویسنده معالی السبطین، مادر حضرت رقیه (علیهاالسلام) را شاه زنان؛ دختر یزدگرد سوم پادشاه ایرانی معرفی می‌کند که در حمله مسلمانان به ایران اسیر شده بود. وی به ازدواج امام حسین (علیه السلام) درآمد و مادر گرامی حضرت امام سجاد (علیه السلام) نیز به شمار می‌آید. 
البته لازم به ذکر است که این مطلب از نظر تاریخ‌نویسان معاصر پذیرفته نشده است؛ زیرا در منابع تاریخی آمده است که ایشان هنگام تولد امام سجاد (ع) از دنیا رفته و تاریخ درگذشت او را 23 سال پیش از واقعه کربلا، یعنی در سال 37 هـ .ق دانسته‌اند. از این جهت امکان ندارد، او مادر کودکی باشد که در فاصله سه یا چهار سال پیش از حادثه کربلا به دنیا آمده باشد. این مسأله تنها در یک صورت قابل حل است که بگوییم شاه زنان کسی غیر از شهربانو مادر امام سجاد (علیه السلام) است.

 

 نام‌گذاری حضرت رقیه (ع)

 رقیه از «رقی» به معنی بالا رفتن و ترقی گرفته شده است. گویا این اسم لقب حضرت بوده و نام اصلی ایشان فاطمه بوده است؛ زیرا نام رقیه در شمار دختران امام حسین (ع) کمتر به چشم می‏خورد و به اذعان برخی منابع، احتمال اینکه ایشان همان فاطمه بنت الحسین (ع) باشد، وجود دارد. در واقع، بعضی از فرزندان امام حسین (ع) دو اسم داشته‏اند و امکان تشابه اسمی نیز در فرزندان ایشان وجود دارد. 

گذشته از این، در تاریخ نیز دلایلی بر اثبات این مدعا وجود دارد. چنانچه در کتب تاریخی آمده است: «در میان کودکان امام حسین (ع) دختر کوچکی به نام فاطمه بود و چون امام حسین (ع) مادر بزرگوارشان را بسیار دوست می‏داشتند، هر فرزند دختری که خدا به ایشان می‏داد، نامش را فاطمه می‏گذاشت. همان گونه که هرچه پسر داشتند، به احترام پدرشان امام علی (ع) وی را علی می‏نامید.»

 

 اسیری حضرت رقیه

حضرت رقیه در واقعه عاشورا حدود سه یا چهار سال سن داشت که بعد از شهادت امام حسین(ع) و یارانش در عصر عاشورا به همراه دیگر زنان بنی‌هاشم توسط سپاه یزید به اسیری رفت. 
اما داستان شهادت حضرت رقیه (ع). از درون خرابه‌های شام، صدای کودکی به گوش می‌رسید. همه آنهایی که در میان اسرا بودند، خوب می‌دانستند که این صدای رقیه، دختر کوچک امام حسین (ع) است. او حالا از خواب بیدار شده بود و سراغ پدرش را می‌گرفت. انگار که خواب پدرش را دیده بود. یزید دستور داد سر امام حسین (ع) را به دختر کوچک نشان دهند و او را ساکت کنند، اما وقتی حضرت رقیه (ع) و امام حسین ع باز هم به هم رسیدند، اتفاق جانسوزی افتاد.

 

این بار، پدر در سوگ رقیه نشست

چقدر بی‌تابی دخترم! این همه دلشکستگی چرا؟ مگر دست‌های کوچکت در امتداد نیایش عمه، تنها از خدا آمدن بابا را طلب نکرد؟ اینک آمده‌ام در ضیافت شبانه‌ات و در آرامش خرابه‌ات. کوچک دلشکسته‌ام! پیش‌تر نیز با تو بودم و می‌دیدمت. شعله بر دامان و سوخته‌تر از خیمه آه می‌کشیدی و در آمیزه خار و تاول، آبله و اشک، صحرای گردان را به امید سر پناهی می‌سپردی. 
مهربان دلشکسته‌ام! صبور صمیمی! مسافر غریب و کوچک من! 
مگر نگفتی که بابا که آمد، آرام می‌گیرم. این همه ناآرامی چرا؟ مگر نگفتی بابا که آمد سر بر دامانش می‌گذارم و می‌خوابم؟ نه …، نه دخترکم نخواب! می‌دانم اگر بخوابی، دیگر عمه نمی‌خوابد. 
می‌دانم خواب تو، خواب همه را آشفته می‌کند. 
نه … نخواب دخترم! 
دخترم! بگذار لب‌های چوب خورده‌ام امشب میهمان بوسه‌ای باشد از پیشانی سنگ خورده‌ات؛ از گیسوی پریشان چنگ خورده‌ات؛ از شانه‌های معصوم تازیانه دیده‌ات؛ از صورت رنگ پریده سیلی خورده‌ات. بگذار امشب، مثل شب آرامش تنور بر زانوان زهرا آسوده بخوابم.
نه دخترم! نخواب! بگذار بابا بخوابد. 
و چنین شد که رقیه (س)، هنگامی که سر پدر در آغوشش بود، جان سپرد.

==============================

در ادامه مطالب فایل های تصویری برای بانو رقیه ببینید


جواد عصمتی بازدید : 264 جمعه 20 آذر 1394 نظرات (0)

 

قلب انسان بسیار درد می گیرد وقتی که می بیند دوستی ما به مثل دوستی خاله خرسه می باشد .

کاش انچه را که بانو رقیه از ما می خواست انجام می دادیم نه انچه را که خومان دوست می داریم .

 

رقیه بانو عباس می خواهد نه سک که هی او او کند و جلوی دست و پا را بگیرد .

 

 

رقیه بانو

جواد عصمتی بازدید : 292 جمعه 20 آذر 1394 نظرات (0)

اسلام ستیزان در طول تاریخ همواره به دنبال راهی برای تسلط بر مسلمانان و تضعیف پایه های اعتقادی آنان بودند. امروزه تفکر غرب که نماد تمام عیار اسلام ستیزی است، برای پیشبرد اهداف خود زنان جوامع اسلامی را فرشته نجات و وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود دانسته و به این نتیجه رسیده که بهترین و کم هزینه ترین راه برای تسلط بر ملتی، تسلط بر زنان آن ملت است. از این رو سعی به طراحی نقشه های شوم خود برای زنان نموده و چادر این نماد تمام عیار عفاف و حجاب را که مورد تائید و تاکید کتاب آسمانی مسلمانان است، در راس اهداف خود قرار داده است و در نتیجه نبردی هر چند خاموش و آرام با هدف از بین بردن این نماد تمام عیار حیا در کشورهای اسلامی آغاز شد.

در این گفتار به بررسی برخی از صحبت های اندیشمندان غربی می پردازیم، که در تمامی آن ها می توان ترس آنان از شکل گیری فرهنگ حیا و عفاف را دریافت، زیرا از نگاه غربیان امروز تعداد زنان محجبه در هر کشور اسلامی پیاده نظامانی در برابر تهاجم تفکر غرب و مانع نفوذ آن هستند و زنان محجبه باید بدانند که خواسته یا ناخواسته در صحنه این نبرد حضور دارند و هر چه تعداد آن ها بیشتر باشد ترس دشمن نیز از آن ملت بیشتر خواهد بود.

 

حجاب

 

کنت دمارانش

 

کنت دمارانش رئیس سابق جاسوسی فرانسه در اظهاراتی به ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: شما نمی توانید با یک عقیده به وسیله تانک و هواپیما مبارزه کنید. شما باید با هر عقیده ای به وسیله عقیده بجنگید. این بار دشمن ما مذهب است.

تعداد صفحات : 14

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • سه شنبه 29 تير 1395
  • شنبه 22 خرداد 1395
  • سه شنبه 11 خرداد 1395
  • پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395
  • پنجشنبه 16 ارديبهشت 1395
  • چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395
  • پنجشنبه 26 فروردين 1395
  • سه شنبه 01 دی 1394
  • جمعه 27 آذر 1394
  • يکشنبه 22 آذر 1394
  • شنبه 21 آذر 1394
  • جمعه 20 آذر 1394
  • چهارشنبه 18 آذر 1394
  • سه شنبه 17 شهريور 1394
  • شنبه 14 شهريور 1394
  • پنجشنبه 29 مرداد 1394
  • سه شنبه 13 مرداد 1394
  • چهارشنبه 13 خرداد 1394
  • يکشنبه 10 اسفند 1393
  • يکشنبه 03 اسفند 1393
  • جمعه 01 اسفند 1393
  • شنبه 25 بهمن 1393
  • جمعه 24 بهمن 1393
  • پنجشنبه 23 بهمن 1393
  • سه شنبه 21 بهمن 1393
  • يکشنبه 19 بهمن 1393
  • شنبه 18 بهمن 1393
  • جمعه 17 بهمن 1393
  • پنجشنبه 16 بهمن 1393
  • شنبه 11 بهمن 1393
  • جمعه 10 بهمن 1393
  • پنجشنبه 09 بهمن 1393
  • چهارشنبه 08 بهمن 1393
  • سه شنبه 07 بهمن 1393
  • شنبه 04 بهمن 1393
  • جمعه 03 بهمن 1393
  • پنجشنبه 02 بهمن 1393
  • يکشنبه 28 دی 1393
  • دوشنبه 22 دی 1393
  • شنبه 20 دی 1393
  • پنجشنبه 18 دی 1393
  • سه شنبه 16 دی 1393
  • پنجشنبه 11 دی 1393
  • دوشنبه 08 دی 1393
  • پنجشنبه 04 دی 1393
  • سه شنبه 25 آذر 1393
  • دوشنبه 24 آذر 1393
  • چهارشنبه 19 آذر 1393
  • سه شنبه 18 آذر 1393
  • سه شنبه 11 آذر 1393
  • پنجشنبه 06 آذر 1393
  • چهارشنبه 21 آبان 1393
  • دوشنبه 19 آبان 1393
  • شنبه 31 خرداد 1393
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 48
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 260
  • بازدید ماه : 764
  • بازدید سال : 15,999
  • بازدید کلی : 500,993
  • کدهای اختصاصی
    log