ظهور و قیام حضرت مهدى صلوات الله علیه یك جریان منطقهاى و قومى نیست، بلكه یك مسأله جهانى و همگانى است، النهایه، این مسأله در جهان تشیع بیشتر شكل گرفته و ارادتمندان آن حضرت پیوسته در انتظار ظهور وى هستند و از وجود مبارك و دعاهاى نافذ و توجهات عالیش در زمان غیبت استفادهها مىكنند.
تولد حضرت مهدى (ع) از دیدگاه علماى اهل سنت - دیدار حضرت مهدى (ع) - علل سیاسى - اجتماعى غیبت - غیبت صغرى و كبرى - نواب خاص - وظایف و فعالیتهاى اساسى نوّاب خاص - مهدى (ع) در منابع شیعه.
فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب معنای نداشتن حكومت این است كه تمام حدود و ثغور مسلمین از دست برود، و ما با بی حالی دست روی دست بگذاریم كه هر كاری می خواهند بكنند؟ و ما اگر كارهای آنها را امضاء نكنیم رد نمی كنیم. آیا باید اینطور باشد؟ یا این كه حكومت لازم است و اگر خدا شخص معینی را برای حكومت در دوره غیبت تعیین نكرده ...
شرط اول: وجود طرح و برنامه عادلانه كاملى كه عدالت خالص واقعى را در برداشته باشد و بتوان آن را در هر زمان و مكانى پياده كرد و براى انسانيت سعادت و خوشى به بار آورده و تضمين كننده سعادت دنيوى و اخروى انسان باشد. شرط دوم: وجود رهبر و پيشواى شايسته و بزرگ كه شايستگى رهبرى همه جانبه آن روز را داشته باشد. شرط سوم: وجود ياران همكار و همفكر و پاسدار در ركاب آن رهبر واحد براى پياده كردن جهانى آن اهداف بلند...
دلهاي مؤمنان از ترس خالي شده و قلوب دشمنان آنها آكنده از ترس و وحشت مي گردد. همانگونه كه خداوند متعال در نبرد بدر با ايجاد رعب در دل دشمنان و فرستادن فرشتگان براي ياري مسلمانان - كه تعدادشان در برابر مشركان بسيار اندك بود - دلهاي مؤمنان را از ترس خالي نمود، در زمان ظهور نيز چنين خواهد شد.
بشر به مقتضاى حُب ذات و طبيعت جستوجوگر خود همواره به سرانجام دنيا مىانديشد و اكنون كه فقر و فساد، ظلم و ستم، تبعيض و ناجوانمردى، استعمار و استثمار، انحصارطلبى قطب سلطه گر و صدها و هزاران پديده نا ميمون فرهنگى، سياسى و اقتصادى و اجتماعى به صورت وحشتناكى بر جوامع بشرى چنگ انداخته و عرصه را بر انسانهاى آزاديخواه و طالب حداقل حقوق انسانى تنگ نموده، اين سؤال كه آينده جهان و پايان تاريخ چگونه خواهد بود از اهميت ويژه برخوردار است.
از آن پس ناگزير مدتى كه مشيت الهى اقتضاء كند در انتظار بسر بريد ، آنگاه خداوند شخصيتى را برانگيزد تا شما را ( كه به اختـلاف و جـدائى گرائيده ايد ) جمع كند و پراكندگى شما را سر و سامان بخشد. پس به كسيكه ( چيزيكه ) رو نكرده دل مبنديد؛ و از آن كه رو گردانده نااميد مشويد
آيا مدعيان مهدويت فقط در ميان شيعه زياد بودهاند و در ميان اهل تسنن نبودهاند؟مىبينيد مدعيان مهدويت در ميان اهل تسنن هم زياد بودهاند.يكى از آنها همين مهدى سودانى يا متمهدى سودانى است كه در كمتر از يك قرن اخير در سودان ظهور كرد و در آنجا يك جمعيتى به وجود آورد كه تا همين اواخر هم بودند.
اصولاً هر جامعه اي براي خود تشكيلات و سازماني دارد، و براي بقا و ادامه كار سازمانها و به منظور تعقيب هدف، وجود رهبري لازم است. هرگاه اين رهبر در دل اجتماع باشد، وجود و مداخلهاش در رهبري و گردش تشكيلات و سازمانها لازم و ضروري خواهد بود، ولي هرگاه كه رهبر به عللي محبوس، يا تبعيد و دور افتاده، يا مريض و بيمار باشد، وجود او براي پيگيري امور اجتماع و افراد، كافي خواهد بود؛ زيرا باز مردم به اميد آن رهبر، دست به دست هم داده، كارها را ادامه مي دهند.
هنگامى كه پنجمين فرزند امام هفتم (عليه السلام) غايب شد، مواظب دين خويش باشيد، تا مبادا كسى شما را از دين خارج كند! اى پسرك من! براى صاحب الامر بناچار غيبتى خواهد بود، به طورى كه عده اى از مؤمنان از عقيده ى خود بر مى گردند، همانا خدا به وسيله ى غيبت، بندگانش را امتحان مى نمايد.
اوست حجت بزرگ خدا، ولى اعظم پروردگار، نجات دهنده بشر، وارث تمام انبيا و اوصيا و جانشين همه پيامبران و امامان، خلف صالح، قائم به حق،مبين احكام دين، پروراننده عدل و داد، سمبل حق و حقيقت، تالى تلو قرآن،بقيه الله فى الارض، صاحب الزمان و خليفه الرحمن. او است: منصور.. مويدبه تاييدات خداوند.. حجت.. نور.. فرقان.. صاحب امر..
برهان عقلى بر ضرورت ولايت فقيه در عصر غيبت نظير برهان بر نبوت و امامت است. زيرا آنچه كه اثبات كننده نبوت عامه است، يكى نياز بشر به قوانين الهى است، و ديگر نياز به وجود فردى است كه به دليل مسانخت...
حقيقت انتظار و آثار سازنده آن - مفهوم انتظار - انتظار يعنى آماده باش كامل - خود سازى فردى - خود ياري هاى اجتماعى - منتظران راستين در فساد محيط حل نمىشوند.
يكي از مباحثي كه امروزه جدّي مطرح ميشود، بحث جهانيشدن است و ميدانيم حكومت مهدي(عج) نيز حكومت جهاني است. قيام او فلسفهاي جهاني دارد و الگوي اسلامي جهانيشدن را ميتوان همان حكومت مهدي(عج) دانست. اگر از اين زاويه نگريسته شود، آيا جهانيشدن رنگ و بوي ديگري نخواهد گرفت و در آن صورت، وظيفه ما در قبال آنچه امروزه به صورت جهانيشدن مطرح شده، چيست؟
منتظران حقيقى، پيوسته تصوير ظهور را در برابر ديدگان دارند و از دل و جان آن را مىجويند و براى تحقق آن مىكوشند. انتظار نه فقط ظهور را در دل و جان ما پايدار مىسازد بلكه در قلمرو تن ما نيز نقش و نشانى از آن را آشكار مىنمايد، مگر نه اين كه چشم، زبان، گوش، دهان و دست و پاى ما، بندگان فرمانبردار دل ما هستند. پس اگر انديشه و پندار ما به رنگ ظهور درآمد گفتار و كردارمان را نيز همرنگ خود خواهد ساخت. مبادا اين حقيقت را خيال و رؤيا پنداريد...
سیطره صهیونیسم بر رسانههای فراگیر جهان، امروزه دیگر امری انكارناپذیر است. اهدافی را كه «راشورون»، خاخام یهودی، در سال 1869 در سخنرانی خود در شهر «پراگ» مبنی بر الزام سیطره كامل یهود بر رسانههای جمعی اعلام كرده بود، اكنون محقق شده است...
سال های 70 – 1369 یک بازی رایانه ای در کنار بازی های دیگر رواج پیدا کرده بود که ماجرای نجات یک سرباز آمریکایی از دست نیروهای اسلامی توسط یک کماندوی آمریکایی بود. یعنی بازیگر رایانه ـ که فرقی نمی کرد من باشم یا شما و یا فرزندانمان ـ باید نقش آن کماندو را بازی می کرد که برای نجات سرباز امریکایی...
چهارده اختر تابناك - چهل داستان و چهل حديث از امام زمان عليه السلام - چشم به راه مهدى (عچ) - امامت و غيبت - اتفاق در مهدى موعود عليه السلام - حضرت مهدى عليه السلام فروغ تابان ولايت - مقالاتی در موضوعات مختلف - پیرامون مهدویت - شيوه هاى يارى قائم آل محمّد (عج) - ويژگى هاى حضرت مهدى(عليه السلام) - آرماگدون: تدارک جنگ بزرگ - عصر ظهور - نا پيدا ولى با ما - راهى به سوى حقيقت - نشانه هاى يار و چكامه انتظار...